top of page

F A Q

VÅRA VANLIGASTE FRÅGOR

Passar stolsöverdragen mina stolar?

Stolsöverdragen med fickor passar i princip alla stolar med fyra ben (inte medar) och utan armstöd. Stolsöverdragen med kjol passar i princip alla övriga stolar utan armstöd. Ett undantag kan vara om stolen har både medar och mycket hög sits. Sådana stolar är dock ovanliga. Är du osäker rekommenderar vi att du först köper ett provexemplar för 59:- (fickor) eller 79:- (kjol) och testar på stolen. 

Kan jag hyra rosettband för att använda som bordslöpare?

Har du för avsikt att använda rosettband på bordet finns en överhängande risk för fläckar av stearin, vin eller annat som är svårt att tvätta bort. Därför erbjuder vi band för denna typ av dekoration till försäljning istället.

Hur betalar jag?

Du kan välja att betala med förskottsfaktura eller postförskott. Vid fakturaköp skickas fakturan via e-post efter din beställning. Betalningsdatum är 30 dagar från fakturering, dock senast en vecka före festen vid uthyrning. Fakturan kan betalas via Swish eller via bankgiro. Vid postförskott betalar du med kort eller kontant hos ditt paketombud vid uthämtning av leveransen, då tillkommer en avgift på 120:-. Vid köp av produkter skickas varorna när betalningen är oss tillhanda.

Hur länge får jag hyra produkterna?

Du kan hämta din beställning hos ditt lokala paketombud två vardagar innan datumet för festen. Varorna återlämnas hos samma ombud första vardagen efter festen. Är festen på en lördag innebär detta att du hyr torsdag till måndag.

Hur långt innan festen måste jag beställa?

Gör din beställning så tidigt som möjligt, helst inte senare än fyra veckor före festen. Du kan alltid justera antalet produkter fram till tre veckor innan festen även om du redan betalat.

Min fest är i helgen, är det för sent att beställa?

Det beror på vår lagerstatus och beställningsvolym. Kontakta oss så gör vi vad vi kan. Om vi ger ett positivt besked så kommer du att få produkterna i tid till din fest.

Vad händer om ett stolsöverdrag fläckas eller går sönder under min hyrperiod?

Det normala slitaget på våra stolsöverdrag är lågt och du är som kund ansvarig för att varorna återlämnas i acceptabelt skick. En fläck eller sprucken söm tillhör det normala slitaget men om en stor mängd stolsöverdrag behandlats vårdslöst blir du ersättningsskyldig för mellanskillnaden till försäljningspriset.

Kan jag välja paketombud för uthämtning?

Ja! Skriv önskad DHL Service Point i meddelandefältet när du gör din beställning, eller kontakta oss om du vill göra en ändring i efterhand. Du kan hitta adress och öppettider till olika paketombud här.

Måste jag återlämna lådan med stolsöverdrag hos samma paketombud som jag hämtade den hos?

Nej, det måste du inte. Det går bra att lämna in hos vilken DHL Service Point som helst. Du kan hitta adress och öppettider till olika paketombud här.

Please reload

bottom of page